Update Corona

  • Het virus blijft, zo blijkt nu, minutenlang in de lucht hangen. Daarom is naar buiten gaan een goed idee. Ben je binnenshuis, zet ramen of deuren tegen elkaar open en ventileer dus goed.
  • In een auto die een tijd in de zon staat, wordt het al snel 45 graden. Hierdoor wordt het virus onschadelijk. Scheelt weer poetsen;-)
  • Artsen van verschillende nationaliteiten hebben ontdekt dat de aanwezigheid van de Chlamydia Pneumoniae bacterie de ernstige longklachten geeft die zo kenmerkend kunnen zijn bij Covid-19. Deze bacterie veroorzaakt normaliter milde tot asymptomatische luchtwegklachten, maar is er sprake van een co-infectie (virus bv), is er sprake van een ernstiger klachtenverloop. Tot de risicogroepen behoren, ouderen en bewoners van gesloten instellingen zoals verpleeg- en verzorgingstehuizen en kazernes. De bacterie reageert op een bepaald antibioticum in combinatie met Aspirine. N.B. ga niet preventief of zomaar Aspirine gebruiken, het kan, zeker in combinatie met bloedverdunners een groot risico geven op bloedingen. Behandeling gebeurt uitsluitend door medisch geschoolde hulpverleners zoals artsen en verpleegkundigen. Heb je hier vragen over, neem contact op met je huisarts.

  • Resveratrol blijkt een gunstig effect te hebben bij Covid-19. Verder beschermt het ook nog eens je hart en bloedvaten. Je vindt het gewoon in voeding zoals: Druiven, donkere bessen en een handje pinda’s!
  • Leptine is het verzadigingshormoon dat wordt aangemaakt in vetcellen. Hoe meer vetcellen, hoe meer aanmaak, maar als dit te hoog wordt, ontstaat er resistentie met als gevolg dat het steeds meer wordt aangemaakt. Het verzwakt dan je immuunsysteem (dit blijkt vooral uit de mensen die ernstige corona-klachten hadden, vaak met overgewicht). Je herkent het doordat je je ontbijt niet kunt uitstellen, je vaak trek of behoefte aan tussendoortjes hebt of je hebt geen gevoel van verzadiging. Zorg dan dat je gevoeligheid voor Leptine weer normaliseert door je voedingsgewoonten aan te passen of te vasten:
  • 1. Gebruik eiwitten bij je ontbijt, bv elke dag een ei
  • 2. gebruik minder koolhydraten (suiker, tarwebrood, pasta’s of rijst)
  • 3. Zorg dat er minstens 12 uur tussen de laatste maaltijd en je ontbijt zit en rek dat op naar 16 uur
  • 4. Neem geen tussendoortjes
  • 5. Eet geen grote maaltijden en eet rustig en met aandacht, nooit bij ruzie, tijdens het tv kijken of lopend en kauw 30 x op elke hap

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *